پاورپوینت درس بیست و یکم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم مدل کسب و کار (قسمت سوم) تعیین کانال توزیع

پاورپوینت درس بیست و یکم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم مدل کسب و کار (قسمت سوم) تعیین کانال توزیع

 پاورپوینت درس بیست و یکم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم مدل کسب و کار (قسمت سوم) تعیین کانال توزیع

 

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 13 اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

 بخش 21 مدل کسب و کار

قسمت سوم : تعیین کانال توزیع تعیین کانال توزیع
کانال های ارتباطی، توزیع و فروش، واسطۀ میان یک شرکت با مشتریان خود است. 
کانال ها نقاط تماس با مشتری هستند و نقش مهمی را در تجربه مشتری ایفا می کنند. 
کانال های ارتباطی را می توان از نظر نوع ارتباط با مشتری به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم و از نظر مالکیت کسب وکار به دو صورت شخصی و شریکی تقسیم بندی کرد. در جدول 1 -21 انواع هر کدام از این تقسیم بندی ها به همراه وظایف کانال ها آورده شده است. انواع کانال های توزیع و وظایف آنها فعالیت بررسی کانال های توزیع: در تیم خود سه کسب و کار موفق در کشور را انتخاب کنید و کانال های توزیع آنها را بررسی و جدول 2 -21 را تکمیل کنید. بررسی کانال های توزیع چند کسب و کار موفق کشور فعالیت تکمیل قسمت تعیین کانال توزیع بوم مدل کسب و کار: با توجه به نتایج به دست آمده از فعالیت این بخش و بحث و گفت و گو در تیم خود، قسمت تعیین کانال توزیع مدل بوم کسب و کار را در پوستر وارد کنید.
مثال: صدرا، محمدرضا و حمید که کسب و کارشان در زمینۀ بازی های رایانه ای است، در قسمت تعیین کانال توزیع بوم مدل کسب و کارشان، شخصی، مستقیم و فروش اینترنتی را وارد کرده اند. ارزیابی تعیین کانال توزیع
بوم مدل کسب و کار، باید از چهار منظر مورد ارزیابی قرار گیرد. به عبارتی دیگر، باید نقاط قوّت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدهای مدل کسب و کار را مورد بررسی قرار دهید. با پاسخ به سؤالات جدول 3 -21 ، قسمت تعیین کانال توزیع مدل کسب و کار تیم تان را ارزیابی کنید. ارزیابی قسمت تعیین کانال توزیع مدل کسب و کار خرید و فروش یکی از پایه های اقتصاد است که امکان توزیع کالا را فراهم و زمینه دسترسی به تولیدات دیگران را پدید می آورد. البته افراد زیادی غیر از تولیدکنندگان، به عنوان کاسب و تاجر در بخش توزیع فعالیت می کنند. از نظر اسلام آگاهی از دانش کسب و کار به ویژه خرید و فروش واجب است. زیرا آگاهی نداشتن از این دانش، باعث ورود درآمدهای شبهه ناک به اموال می شود. از جمله آدابی که خداوند در قرآن برای تجارت و خرید و فروش بیان کرده، فضیلت یاد و ذکر خدا در هنگام تجارت است.
((خداوند در آیه 10 سورۀ جمعه می فرماید که در هنگام حرکت برای جست وجوی فضل الهی و نعمت هایش و اقدام به خرید و فروش و تجارت، بسیار نام خدا را به یاد داشته باشید)).
((مجمع البیان، ج 10 9، ص 43))
((خداوند در آیه 37 سورۀ نور نیز از مردم می خواهد که در هنگام خرید و فروش مراقب باشند که ذکر الهی را داشته باشند؛ چرا که چنین کار نیکویی سبب می شود تا از انجام عملی خلاف آموزه های دینی خودداری کنید و همواره خداوند را ناظر و حاضر بدانید.))