پاورپوینت درس بیست و سوم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم مدل کسب و کار (قسمت پنجم) درآمدزایی

پاورپوینت درس بیست و سوم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم مدل کسب و کار (قسمت پنجم) درآمدزایی

 پاورپوینت درس بیست و سوم کارگاه کارآفرینی و تولید پایه دهم مدل کسب و کار (قسمت پنجم) درآمدزایی

 

 

 

 

 

 

 

نوع فایل: power point

فرمت فایل: ppt and pptx

قابل ویرایش 20 اسلاید

 

قسمتی از متن پاورپوینت:

 بخش 23 مدل کسب و کار

قسمت پنجم : درآمدزایی درآمد زایی
اگر مشتریان قلب کسب و کارند، الگوهای درآمدی شَریان های کسب و کار را تشکیل می دهند. شکل 2 -23 انواع روش های درآمد زایی را نشان می دهد. در جدول 1 -23 برای هر روش مثالی آورده شده است. حق استفاده فروش دارایی ها حق عضویت انجام تبلیغات دستمزدکارگزاری درآمدی که در ازای استفاده از یک خدمت خاص ایجاد می شود. مشتری هرچه بیشتر از این خدمت استفاده کند باید پول بیشتری دهد. درآمدی که از طریق فروش محصولات فیزیکی کسب و کار ایجاد می شود. درآمدی که با فروش دسترسی مداوم به خدمات ایجاد می شود. درآمدی که از پرداخت کارمزد در ازای انجام دادن تبلیغ برای یک محصول یا خدمتی خاص ایجاد می شود. درآمدی که از طریق خدمات واسطه گری میان دو یا چند نفر ایجاد می شود. انواع روش های درآمدزایی مثال های روش های درآمدزایی فعالیت به صورت تیمی برای هر یک از روش های درآمدزایی، علاوه بر مثال های گفته شده در جدول 1- 23 ، مثال های دیگری از کسب و کارهای منطقۀ محل زندگی خود بیان کنید و در جدول 2 -23 وارد کنید. قیمت گذاری: هر الگوی درآمدزایی ممکن است ساز و کار قیمت گذاری متفاوتی داشته باشد که می تواند تفاوت بزرگی در درآمدها ایجاد کند. ساز و کار قیمت گذاری شامل دو نوع قیمت گذاری مقطوع و پویا است که در جدول 3- 23 به طور کامل آورده شده اند. ساز و کارهای قیمت گذاری کار در منزل قیمت گذاری: در منطقۀ محل زندگی خود چند کسب و کار را انتخاب کنید و از صاحبان آنها سؤالاتی در خصوص قیمت گذاری محصولات یا خدماتشان بپرسید. 
بررسی کنید که پاسخ های آنها چقدر با جدول 3 -23 انطباق دارد. نتایج را در کلاس ارائه دهید. فعالیت بازی پرتاب حلقه و تعیین خطر پذیری افراد: این بازی دارای سه مرحله است و باید در حیاط مدرسه یا سالن ورزشی و یا فضای بازِ امن برگزار شود. میزان امتیاز هر پرتاب بر اساس فاصله تعیین می شود که در شکل 3 -23 نشان داده شده است. مراحل بازی
مرحلۀ یکم: پرتاب آزمایشی
مرحلۀ دوم: پرتاب انفرادی
مرحلۀ سوم: پرتاب تیمی روش بازی
مرحلۀ یکم: در این مرحله که آزمایشی است، به هر نفر دو حلقه داده می شود. در این مرحله خود را در شرایط بازی قرار دهید، در این مرحله امتیاز مهم نیست.
مرحلۀ دوم: در مرحلۀ پرتاب فردی، هر نفر چهار پرتاب دارد و امتیازهای فرد یادداشت می شود. مرحلۀ سوم: در مرحلۀ پرتاب تیمی، دبیر بر اساس عملکرد هر نفر در مرحله پرتاب انفرادی، افرادی را که عملکرد خوب داشته اند، در یک تیم و بقیه را در تیم دیگر قرار می دهد و به ارزیابی عملکرد تیمی می پردازد. در این مرحله هر نفر دو پرتاب دارد.
نتیجه گیری: بعد از پایان بازی به کمک دبیر خود نتایج را مورد بررسی قرار دهید و در مورد ارتباط نتایج بازی با خطرپذیری بحث و گفت و گو کنید. امیرمؤمنان علی (ع) می فرمایند:
ضرورت ها و اضطرارهایی که انسان ها با آن در احوال گوناگون مواجه بودند آنها را به خطرپذیری سوق داده است. انسان برای رسیدن به هدف و رهایی از چیزی که او را مضطر ساخته است حاضر می شود تا خطر را به جان پذیرد و بر آن سوار شود و به درون خطر نهیب زند تا به هدف برسد.